یک سوال در مورد حق حبس و تمکين زن
یک سوال در مورد حق حبس و تمکين زن
يکي از سوالاتي که مکررا از طرف آقايون مطرح
ميشه در مورد حق حبس زوجه هست و اونم اينه که : وقتي مهريه زن قسطي ميشه
آيا با پرداخت اولين قسط مهريه ، زن براي دريافت نفقه ملزم به تمکين هست يا
خير؟
جواب خلاصه و مفيد اين سوال اينه که : تا زماني که مهريه زن به طور کامل
پرداخت نشده زن ميتونه همچنان از حق حبس خودش استفاده کنه حالا دوستاني که
به نظرشون اين قانون مسخره است يا ضد حقوق خانواده هست ميتونن مهريه معقولي
براي همسرشون تعيين کنن که مجبور نشن بيست سال بدون اينکه خانمشون
باهاشون زندگي کنه هم نفقشو بدن هم مهريشو بپردازن .به قول يکي از استاداي
ما اگه آدم هوششو به کار بندازه ميتونه از نود و نه درصد قوانين به نفع
خودش استفاده کنه.